Ønsker du større online synlighed?

Jeg har de sidste mange år arbejdet med generering af leads og generel trafiktilvækst til både hjemmesider og webshops. Alt sammen gennem Googles organiske søgeresultater.

Kort sagt: Jeg kan hjælpe din virksomhed med at blive fundet, når dine kunder søger efter dine varer eller ydelser i Google eller en anden online søgemaskine.

Vækst via online synlighed

Vælg en konsulent, der kender dine udfordringer

Jeg driver selv en lang række hjemmesider, som alle har det hovedformål at tiltrække relevant trafik. Jeg har desuden været medejer af en webshop i 5 år og kender derfor alle de udfordringer, der ligger i at få relevant trafik ind på websitet. Samtidig med at der er en masse andre gøremål, som alle har brug for fokus for at webshoppen bliver en succes.

Det er imidlertid umuligt at mestre det hele og mange webshopejere må derfor over tid erkende, at de enten ikke har interessen, kompetencerne eller tiden til at skabe den vigtige online synlighed.

Den bedste vej til succes med dit online projekt er derfor at bruge din tid dér, hvor det giver bedst mening – og outsource alt det andet.

Det er her, jeg kommer ind i billedet.

Hvad har du brug for hjælp til?

Jeg tilbyder flere forskellige ydelser, alt efter hvilket behov du eller din virksomhed har.

Måske har du selv styr på det tekniske, men mangler viden omkring SEO. Det kan også være, du allerede ved en masse om disciplinen, men mangler tiden eller et fornuftigt outreach i forhold til linkbuilding.

Måske kan du selv skrive, men har brug for faglig sparring på de andre områder indenfor SEO – eller også søger du en konsulent, der kan varetage det hele.

Helt konkret kan jeg hjælpe med nedenstående:

SEO rådgivning

Hvis du f.eks. skal vælge en ny platform til din webshop eller vil have en second opinion på valg af webbureau, partner til Facebook Annoncering, Google Adwords og lignende.

Det giver dig et godt afsæt til at tage den bedste beslutning for din virksomhed og en vished for, at du ikke køber katten i sækken.

Tracking

Opsætning af Google Analytics og Google Search Console samt monitorering af placeringer på bestemte søgeord og lignende.

Med muligheden for at analysere dine brugeres adfærd og tilgangen af trafik, kan du nemlig vurdere både din egen og dine samarbejdspartneres indsats. Dermed kan du også finde ud af, hvad der virker og hvad der ikke gør.

Søgeordsanalyse

Identifikation af søgeord og søgefrase som du kan tjene penge på og prioritering af disse i forhold til konkurrencesituation, relevans og søgehensigt.

Ved at kende dine kunders søgeadfærd og de søgeord de benytter, kan du 100% målrette din optimering mod disse. Foretages der samtidig en konkurrentanalyse, kan potentialet for gode placeringer i søgeresultaterne yderlige optimeres. Når du kender dine konkurrenters indsats, kan du nemlig bedre planlægge din egen.

CTR-optimering

Optimering af title-tags og meta-descriptions, så disse bliver udnyttet optimalt i forhold til at opnå maksimal synlighed og klikrate.

CTR er en forkortelse for click-through-rate og et udtryk for, hvor mange der klikker på netop dit søgeresultat. Allerede i Google kan du påvirke dine kunder til at besøge dit website, fremfor konkurrenternes – netop gennem optimering af de såkaldte sidetitler og metabeskrivelser.

Teknisk optimering

Vurdering af om dit website er teknisk toptunet – herunder også udarbejdelse af anbefalinger til rettelser af fejl og mangler. F.eks. i forhold til https, mobilvenlighed, hastighed, billedoptimering og meget mere.

Hele grundlaget for en god online synlighed skabes nemlig i den tekniske opsætning – og er denne ikke optimal, kan det i værste fald betyde at en efterfølgende optimering ikke har nogen effekt.

Teknisk bistand

Eksekvering af eventuelle rettelser jf. ovenstående. Herunder opsætning af redirects og nødvendige tiltag i forhold til fejlsider, dobbeltindhold og tynde sider.

Det er vigtigt, at det tekniske setup fungerer og ved at outsource denne del sikrer du dig, at rettelserne er udført korrekt.

Tekstforfatning

Udarbejdelse af kategoritekster, produkttekster, guides, blogindlæg, artikler og øvrigt tekstindhold.

Godt indhold er et vigtigt parameter for gode placeringer i søgemaskinerne og en troværdig og relevant kommunikation er med til at overbevise dine kunder om, at de skal handle hos netop dig.

Webmasteropgaver

Oprettelse af nyt indhold og optimering af det eksisterende – direkte i shoppens eller websitets backendsystem.

Det sparer dig for tid, hvis jeg implementerer eventuelle rettelser og du sikrer dig at al optimering eksekveres med det samme. Dermed opstår er der ingen stopklodser i optimeringsprocessen og sammen opnår vi således hurtigere resultater.

Optimering af intern linkstruktur

Forbedringer af intern linkstruktur. Både i forhold til brugere og søgemaskiner.

Det hjælper kunderne med at finde rundt på din side og kan påvirke søgemaskinerne til at vurdere specifikt indhold på dit website eller din webshop som værende centralt. Med bedre rankings som resultat.

Linkbuilding

Gennemgang af eksisterende linkprofil samt udbygning af den eksisterende i overensstemmelse med best practice indenfor området.

Det sikrer, at dit website altid har en god og fornuftig linkprofil, hvilket kan påvirke dine rankings i en positiv retning – samt skabe mere relevant trafik.

Og meget mere

Måske har du brug for hjælp til noget helt andet, end det allerede nævnte?

Skriv til mig på ha@pilanto.dk og lad os drøfte mulighederne for et samarbejde.

Få en kompetent og ærlig samarbejdspartner

Jeg har mange års erfaring med webudvikling, online markedsføring og affiliate marketing. 3 områder der gør mig til en meget alsidig ekstern medarbejder.

Derudover er jeg:

  • Billigere end mange SEO/Search-bureauer.
  • Bredt funderet med masser af praktisk erfaring fra tidligere kunder samt egne projekter.
  • 100% selvkørende, så du kan bruge din tid på dét, du er bedst til.
  • Ærlig og reel. Hvis jeg ikke mener at jeg kan løfte opgaven med at skaffe relevant organisk trafik til dit projekt, så siger jeg fra og anbefaler dig i stedet et alternativ.

Samtidig er du altid sikker på, du kommer til at kommunikere med mig. Du undgår derfor at blive kastet rundt mellem flere forskellige konsulenter, som det kan være tilfældet i større bureauer.

Du betaler desuden kun for den tid, jeg reelt har brugt på dig og din virksomhed – og altid indenfor en forvejen aftalt budgetramme. Du kan i øvrigt til enhver tid pause, justere tidsforbruget eller opsige samarbejdet. Du er således ikke bundet af en dyr abonnementsordning.

Skal vi arbejde sammen?

Vil du gerne høre mere?

Skriv til mig på ha@pilanto.dk og lad os drøfte mulighederne for et samarbejde. Du kan også læse mere om mig og mit konsulentfirma Pilanto lige her.