4 gode råd til at hæve konverteringsraten på dit affiliate-site
Affiliate-marketing er en populær niche indenfor online marketing. Den giver dig mulighed for at tjene penge ved at sende leads og salg videre til andre virksomheder. Når en bruger klikker på et link fra dit website, gemmes en cookie, som registrerer, hvis der sker en form for konvertering – og så modtager du en procentdel af salget. Se her, hvordan du hæver konverteringsraten på dit affiliate-site.
#1: Sammenlign priser
Hvis du vil hæve konverteringsraten på dit affiliate-site, handler det om, at du skal give brugeren noget brugbart. I stedet for blot at have en knap, som leder brugeren over til en webshop, når du anbefaler eller beskriver et produkt, kan du med fordel vise priser fra forskellige forhandlere.
På den måde kan brugeren se, hvor han eller hun kan købe varen billigst. Alternativt vil den besøgende formentlig klikke sig over på Pricerunner eller et lignende site for at sammenligne priser – og så går du altså glip af salget. Du kan se, hvordan en prissammenligning kan se ud, ved at gå til Nethandel.dk.
#2: Investér i ordentligt indhold
Selvom det er fristende at udarbejde indholdet til dit affiliate-site selv, så er det ikke altid nogen god idé. Hvis du selv er tekstforfatter, kan du komme langt ved at skrive dit eget indhold, men hvis du ikke mestrer det skrevne sprog, kan det hurtigt ende med at blive en hovedpine for både dig selv og dine besøgende.
I stedet bør du overveje at finde en professionel tekstforfatter, som kan stå for at varetage teksterne på dit website. Det vil ofte resultere i en højere konverteringsrate, hvis der er udarbejdet ordentligt indhold på dit site – og så er tekstforfatningen en investering, der tjener sig selv hjem på sigt.
#3: Foretag reelle tests
Mange affiliate-sites beskriver produkter uden reelt at teste dem. Det kan virke som en nem løsning, men det er også en gråzone, da det i princippet ikke tilfører nogen værdi til brugeren. Derfor bør du foretage reelle tests, selvom det kan være dyrt.
Du kan også vælge at foretage grundigere research, hvis du ikke har økonomi til at teste de produkter, du beskriver, i virkeligheden. I stedet kan du samle inspiration fra forskellige test-sider, hvor du er sikker på, at produkterne rent faktisk er blevet testet i virkeligheden. Det giver brugeren noget mere værdi, end hvis du blot vælger en række tilfælde produkter, som du anbefaler.
#4 Sørg for at det tekniske fundament er godt
En langsom hjemmeside skaber uden tvivl mindre salg end en veloptimeret og hurtig hjemmeside. Vælg der for den rigtige platform at bygge din hjemmeside i, samt et webhotel hvor du er sikker på der er power nok til altid at levere din hjemmeside hurtigt nok. Derudover kan det altid betale sig at vælge et system eller et design, som er gennemtestet i forhold til hastighed og mobilvenlighed, sådan så din hjemmeside også virker og indlæses hurtigt på både smartphones, tablets og computere med større skærme.
Bruger du f.esk. WordPress, som er verdens mest udbredte system til at lave hjemmesider med, så kan du drage nytte af en lang række færdige designs (temaer) og en lang række gode plugins, som kan benyttes gratis. Der findes også en lang række gode udbydere at WordPress webhoteller, som du kan læse mere om her.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!