Bulls eye på telefon

Er annoncering på Snapchat noget for din virksomhed?

Snapchat er blandt de førende sociale medier blandt unge mennesker. Derfor er det en oplagt mulighed for din virksomhed, hvis du ønsker, at din målgruppe ser dit budskab. Bliv klogere på Snapchat-annoncering her.

Snapchat er et unikt medie, hvor du udelukkende kommunikerer gennem billeder. Du har mulighed for at sende billeder og video, hvor du kan tilføje tekst, linser, filtre og lignende kreative værktøjer.

Det giver dig en række unikke muligheder, når du skal annoncere på platformen. Det kræver dog, at din virksomheds målgrupper matcher Snapchats kernebrugere. Snapchats primære brugere er 18-34 årige, som er det, der populært kaldes for Generation Z og Millenials.

Det betyder, at der er god mulighed for at nå ud til denne målgruppe, når du annoncerer via Snapchat. Målgruppen er desuden utroligt købestærk, og det anslås, at Generation Z har en direkte købekraft, som svarer til 323 milliarder dollar.

Er Snapchat-annoncering noget for din virksomhed?

Da Snapchat er et socialt medie, som primært fungerer ved, at brugerne kan sende billeder og video til hinanden, er er der gode muligheder for at sprede dit budskab ligeledes via video. Annonceringen bliver vist imellem de stories, som brugerne uploader.

Det er derfor vigtigt, at dit budskab først og fremmest kan formuleres på video. Herudover skal dit produkt eller din tjeneste have den samme målgruppe som dem, der bruger Snapchat. Hvorvidt din virksomhed kan få gavn af Snapchat annoncering, afhænger derfor af, hvem din målgruppe er.

Hvis du vil være på den sikre side, er det en god idé at kontakte et bureau, som specialiserer sig i annoncering på mediet. Her vil du kunne få hjælp til at vurdere dit potentiale samt få sparring i forhold til de konkrete annoncer.

Gode muligheder for videoannoncering

Du behøver ikke at betale for en dyr videoproduktion for at få noget ud af at annoncere på Snapchat. Faktisk kan det i mange tilfælde virke forstyrrende, hvis din video er for professionel, da det bryder med mediets øvrige videoer.

I stedet kan det være en god idé at finde på en sjov og skæv idé, hvor du kan få dit budskab ud. Hvis din video er for velproduceret, er det ofte for tydeligt, at der er tale om en reklame, og det kan få brugerne til at klikke sig videre.

Hvis din video derimod har en sjov eller skæv vinkel, som underholder, samtidig med at du får dit budskab ud, er der stor sandsynlighed for, at du kan opnå succes med videoannoncering.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.