Derfor er grafisk design vigtigt i online kommunikation
På internettet fylder visuel identitet meget. Rigtig meget. Man kan ofte fange brandets identitet med gode tekster, men en enorm del af trafikken på nettet genereres gennem grafiske og visuelle oplevelser, som fanger og leder kunden videre til forretningen, uanset om det er via e-mail-marketing, content på sociale medier eller en interaktiv hjemmeside. Det hele starter med en god brand identitet og alt det grafiske design, der ligger i det. Læs mere her om hvorfor.
En grafisk identitet består af mange ting
Grafisk design indbefatter mange forskellige koncepter, fra noget så simpelt som ens logo og farvekoderne, helt ned til skrifttyper- og størrelser, formen på knapper eller interaktive elementer på din hjemmeside og opstillingen af dit nyhedsbrev.
En stærk grafisk identitet kan også være mere levende visuelle elementer, som videoer eller motion graphics, der dukker op på dine forskellige kanaler. Det kan ofte betale sig at få hjælp af et grafisk design bureau, hvor du kan få sparring eller købe hjælp til at bygge en mere gennemgående identitet, hvis du ikke har ressourcerne til det. Det kan nemlig hurtigt blive uoverskueligt at få styr på alt det grafiske.
Brandet og dets identitet skal kunne genkendes på hele nettet
På internettet går tingene stærkt, og modtagere bruger meget kort tid på at beslutte, om de vil give deres opmærksomhed til lige dit brand. Du arbejder måske også på flere kanaler end bare en hjemmeside og sociale medier, eller har måske også en app, eller anden interaktiv flade dine kunde kan møde forretningen. Det skal derfor gå hurtigt med, at modtagere kender dit brand, når de ser det.
Alt skal designes, opsættes og evalueres, så det giver resultater. Det kan være en stor opgave, men en opgave der er værd at få gennemført. Sæt dig derfor ned og overvej, hvad dine centrale værdier er, og hvordan du kan signalere dem i dit grafiske materiale. Begynd så at optimer og ændre på ting som farver, brug af ord og skrifttyper, eller sågar typer af indhold, du får dit brand frem med. Husk at få sparring, så du får dækket dine blinde vinkler og får skabt en klar og tydelig visuel identitet.
Kunderne vil blive engageret lettere
Formålet med bedre grafiske materiale er at forbedre kunderejsen for dem, der engageres med det, som du jo på sigt gerne vil have skal blive til dine kunder. En forretningsaftale eller et køb kan godt være en stor beslutning med meget overvejelse for kunden og med stærkt grafisk materiale, har du en behagligere måde at informere dine kunder på.
Online kommunikation og branding starter med en klar visuel identitet samt det grafiske materiale, du formidler den med.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!