Online markedsføring, webudvikling og affiliate af et byggemarked
I dag er det svært at komme uden om internettet, når det drejer sig om markedsføring, men hvad betyder online markedsføring, webudvikling og affiliate egentlig når det drejer sig om markedsføring af et byggemarked.
Herunder kommer der nogle bud til hvordan de 3 begreber har af betydning og hvordan de kan bruges til markedsføring af et online byggemarked.
Online markedsføring
Online markedsføring dækker over en bred betegnelse af markedsføring via internettet. Online markedsføring er en lang række online metoder og værktøjer, der samlet set bruges til at markedsføre en virksomhed og virksomhedens ydelser via digitale medier.
Af eksempler på online markedsføring kan nævnes
Formålet med søgeordsoptimering er at blive synlig på internettet ved hjælp af søgemaskiner, som f.eks. Google og her kan byggemarkedet f.eks. øge sit salg når kunder søger på et produkt ved at ligge øverst på søgeordet.
- Markedsføring via de sociale medier
Her tænkes der på markedsføring via sociale medier som Facebook og Instagram. Formålet er at fange brugernes opmærksomhed og få dem til at besøge virksomhedens hjemmeside.
- Content markedsføring
En af de måder de på de sociale medier kan fange brugernes opmærksomhed, er ved at skrive gode artikler med et godt indhold som fanger brugernes opmærksomhed. Det kan også være via video eller podcast. Et eksempel kan være at vise videoer om gør det selv produkter uden direkte at gøre opmærksom på at produkterne brugt kan købes i byggemarkedet.
Hvad er webudvikling?
Webudvikling dækker over den proces, der er omkring at udvikle og vedligeholdelse af hjemmesider. Den er som regel delt op i 2 områder. Det der den del der omhandler det man ser på skærmen. Det kaldes frontendudvikling og omhandler blandt andet hjemmesidens design. Den anden del kaldes backend og omhandler programmeringen. Som kunde vil du ofte kun se frontend delen.
Hvad er affiliate markedsføring?
Affiliate markedsføring kan bedst beskrives som at du får en hjemmeside til at skrive om dine produkter f.eks. at der er tilbud på et bestemt produkt i byggemarkedet. på en positiv måde og samtidig linker til din hjemmeside, hvor det så er muligt at købe produktet. Du får så en aftalt procentdel af salget alt efter hvor mange der klikker på linket på din hjemmeside. Nogle gange er det nok at der kommer et link andre gange skal de købe noget først.
Lovmæssigt skal du, hvis du laver affiliate artikler gøre opmærksom på at det er en betalt reklame, der er på din hjemmeside.
Det er det mange bloggere f.eks. lever af. De har en god mængde mennesker der besøger deres hjemmeside og læser deres blogs. Hvis de har besøgende nok, eller blot de rette besøgende, er det muligt for dem at skrive om en virksomheds produkter og derved skabe opmærksomhed og salg, samt selv tjene penge på omtalen.
Affiliate markedsføring er dermed helt og aldeles baseret på præstation og er en no cure no pay form for markedsføring. Kommer der intet salg ud af omtalen, skal der ikke betales til eks. bloggeren.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!