Skab en enkel og funktionel hjemmeside
Står du med et firma, du har svært ved at få ud over kanten? Udover kanten og ud i verden. Hvis dette er tilfældet, er du ikke alene. Der er nemlig rigtig mange firmaejere, der har svært ved at få deres firma ind i folks bevidsthed. Netop af denne grund får du her en guide til, hvordan du laver en skarp og funktionel hjemmeside, der forbedrer din online markedsføring. Dette eksempel kan for bruge, hvis du har en virksomhed, der sælger byggematerialer til billige priser, men guiden kan også anvendes af SaaS-virksomheder, servicevirksomheder og mange andre.
Et enkelt design
Det allerførste du skal tænke på, når du laver din hjemmeside, er designet. Folk klikker hurtigere igennem internettet, end de nogensinde har gjort før. Dette giver din hjemmeside ekstremt lidt tid til at overbevise den besøgende om, at de skal blive.
Du skal gå efter et enkelt design, der samtidig kommer ud med hele dit firmas budskab. Bare fordi du vælger et enkelt design, behøver du ikke gå på kompromis med indholdet. Det handler blot om at være skarp i sine formuleringer og ikke mindst fokuserer på blikfang. På den måde kan du guide den besøgende de mest oplagte steder hen.
Du skal også tænke på, hvilke farvekoder du vælger at benytte dig af. Alt for skarpe farver vil skræmme kunder hurtigt væk. Et alt for kedelig valg af farver, vil på den anden side også undlade at vække interesse. Hvis du har en farve, der i forvejen repræsenterer firmaet, skal du selvfølgelig inkorporere dette på hjemmesiden. Hvis ikke, så skal du vælge farver, der behager øjet.
Gør hjemmesiden smart og funktionel
Næste punkt er at tænke smart. Når du skal bygge din hjemmeside op, skal du nemlig lave den så funktionel, overskuelig og smart så mulig. Rigtig mange folk, der besøger hjemmesider, giver op, hvis de føler, at de ikke kan finde rundt. Folk er dovne, og de leder altid efter den nemme og hurtige løsning. Derfor skal du også gå efter at lave den nemmeste og hurtigste løsning for den besøgende.
Det enkle design hjælper helt sikker også til, at din hjemmeside bliver mere overskuelig. Men du skal også tænke på funktionaliteten. Når du surfer rundt på siden, skal det give mening. Sørg derfor for, at man bliver ført gennem hjemmesiden på en logisk måde. En logisk måde, hvorpå du arbejder ud fra hovedsiden. På den måde har de besøgende et udgangspunkt, de altid kan vende tilbage til og undgår vildfarelse.
Fokuser på dit område.
Når du laver din hjemmeside, er det helt essentielt, at du fokuserer på at få dit budskab og produkt ud. Du skal altså være virkelig skarp til videreformidling gennem skærmen.
For at tage et eksempel, kan vi kigge på et byggemarkedsfirma. Hvis byggemarkedsfirmaet ønsker at vise kunderne, hvor dygtige de er til at guide dem på vej til de bedste priser på byggematerialer, skal de undgå at tage fokus væk fra dette. De kan naturligvis sagtens lægge vægt på, hvad deres byggeshop ellers har at byde på, men som udgangspunkt skal de holde sig til hovedbudskabet på forsiden. På den måde holder de den besøgende interesseret og ikke forvirret.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!